torsdag 18. april 2013

oh, sing your life/the things that you love/and the things you loathe;

jeg har aldri vært spesielt imponert av morrissey som soloartist. jeg elsker the smiths på en måte som kanskje kan være vanskelig for noen å forstå (jeg siterer en jeg jobbet med en gang; 'jeg kjenner veldig mange som liker the smiths, men ingen av dem kan måle seg med deg, siri'), men morrissey-solo? nei. allikevel har jeg hørt skummelt mye på kill uncle etter at spotify fortalte det hadde kommet en remastered utgave av albumet. spesielt er det sing your life (tid for å trykke play) som har satt seg fast. det er faktisk lite som hittil gir meg like mye vårstemning som den sangen.

but to the point; kombinasjonen morrissey/vår/sangteksten/nystart/gamlevaner og alt det der gav meg veldig lyst til å skrive en liste over andres vaner jeg virkelig hater. du vet, slik som gjør at det grøsser ned langs ryggraden og du egentlig har lyst til å skrike så høyt du bare kan for at de skal stoppe. slik som gjør at du blir totalt handlingslammet fordi du ikke klarer å fokusere på annet enn akkurat det den personen gjør (eller ikke gjør) fordi det i det øyeblikket er det eneste som betyr noe i hele verden. det kan for eksempel være;

  • de som klunker med flasken når de drikker. gud, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal forklare det, men ehm..det finnes de som gjerne vil tømme vannflasken på tre slurker, og da lager det en ekkel lyd som går gjennom hele flasken, i sirkler nesten. 
  • smatting. enough said.
  • folk som ikke vasker seg på hendene etter de har vært på do. elementær personlig hygiene?
  • gjester som kommer for sent, så om det ikke er en formell invitasjon som er sendt i posten. facebook-klokkeslett er også klokkeslett (ok, du har femten minutter å gå på). dette er forresten verre enn de som avlyser i siste liten.
  • mangel på kildesortering. det er jo så lett!
  • ..og å rydde opp etter seg. men det har jo kanskje litt å gjøre med at jeg liker å ha det ordentlig rundt meg.
  • at dorullen henger feil vei. klassisk. 
  • og når jeg har litt lavt blodsukker; de som legger matvarene hulter til bulter på handlebåndet i stedet for i rutemønsteret som såklart alle ser er tegnet på det.
  • når folk ikke skjønner at jeg har dårlig tid, selv når jeg hinter til det som om jeg ikke visste annet og sluttsnakkingforjegmåløpeNÅ.
  • regelmessig dunking. som for eksempel bass fra naboleiligheten.
  • folk man tydelig kan høre pusten til. selv når man ikke konsentrerer seg. og når man sitter langt unna. dette gjelder også folk som puster overdrevet på trening (en gang var jeg på trening og personen ved siden av med forsøkte å blåse ut et bål på h v e r  e n e s t e push-up. jeg trodde jeg skulle bli gal).
  • og alle de som lager tomme planer. insjer og planlegger og sier alt er fantastisk, men når alt kommer til alt, skjer det absolutt ingenting. 

har du noe mer?



(jeg har forresten begynt på en guilty pleasure-liste også. hittil står det bare to ting der, så jeg må nok arbeide litt mer med den (mens jeg hører på sirkus eliassen), hohohohoho).

4 kommentarer:

  1. tok meg selv i å lete etter ting jeg kan være skyldig i..
    forresten, hvilken vei er feil vei?

    SvarSlett
    Svar
    1. fant du noe?
      (og det er jo selvforklarende, papiret skal henge bort fra veggen).

      Slett
  2. Jeg er definitivt skylding i rar drikking - når jeg er hjemme i leiligheten. Må ha sukker/kullsyre!

    Jeg irriterer meg mest over kunder. Kunder som ikke kan stable kurver, slik at tre-fire enkeltkurver står ved siden av den faktisk kurvstabelen, og det blir kjempedårlig plass. Kunder som må ha pose selv om de bare har handlet en ting som er lett å bære. (Spør gjerne etter de har betalt.) Kunder som bare ser rett på deg uten å si noe når du sier hei. Kunder som har fått poser og har mulighet for å pakke, men likevel bare står utålmodig og ser på deg scanne inn ting. Kunder som blir sinte på kortterminalen/deg når de ikke har penger på kortet. (De blir enda sintere hvis du prøver å forklare dem hva feil skyldes.) Folk på død og liv må få alle varene sine på båndet samtidig - lager store stabler som er ustabile og kjempeupraktiske - varer faller gjerne ned når båndet begynner å gå. Sånne ting.

    SvarSlett
    Svar
    1. det var mange ting jeg er helt enig i! spesielt kurvstablingen, det irriterer meg selv om jeg bare er kunde selv. og dæven, det er mange ting dere må klare å holde ut med i matbutikk. respekt.

      Slett

❦ nature is a language, can't you read?