mandag 22. april 2013

chapati.

jeg sa jeg skulle lage chapati en eller annen gang i fremtiden. i virkeligheten tok det to dager før jeg plutselig satt med et berg med indisk flatbrød foran meg, uten helt å vite hvordan jeg hadde endt opp der. planen var at jeg skulle smøre meg knekkebrød til lunsj, men du vet, sånn kan det gå. plutselig har man bakt flatbrød i stedet. det er lett å gjøre feil.

chapati

jeg fulgte fremgangsmåten jeg fant på denne linken. den er flott og enkel å følge (bland sammen ingrediensene, vent litt, lag 12 rundinger, kjevl dem flate, stek i panne og voilà). jeg lagde en litt grovere variant og brukte 150 gram siktet hvetemel + 70 gram sammalt grov hvetemel + 2 ss olje + litt salt + vann. kanskje ikke akkurat slik de skal være, men de ble jammen meg gode allikevel.

1 kommentar:

❦ nature is a language, can't you read?